Viete koľko vody denne zjeme?

Podľa organizácie GRACE Communications Foundation tvoria potraviny, ktoré jeme, dve tretiny celkovej spotreby vody. Ako je to možné? Jednoducho! Musíme totiž vziať do úvahy druhotnú spotrebu vody, tzv. „virtuálnu vodu“, ktorá sa spotrebuje na výrobu potravín. Ale samozrejme nielen potravín, ale aj oblečenia atď.

Spotreba vody pri výrobe

Na 1 kilogram čokolády sa spotrebuje neuveriteľných 17 196 litrov vody. 

Avšak absolútnym „víťazom“ je ČOKOLÁDA, ku ktorej výrobe sa na jeden kilogram spotrebuje neuveriteľných 17 196 litrov vody. Teda jej konzumácia nie je len daň z hriechu, za ktorú musíte zaplatiť pri vychutnávaní tohto lahodného sladkého potešenia, ale aj daň z ekologického hriechu.

Je jasné, že niečo jesť a piť musíme. Ale je dobré zamyslieť sa s ohľadom na dostupné informácie, koľko, čoho a ako často. Naozaj si musíme dať 4 šálky kávy denne? Alebo jesť mäso každý deň? Zjesť na posedenie tabuľku čokolády? Skúsme sa nad tým v kľude zamyslieť…

Téma udržateľnosti v dnešnej dobe výrazne rezonuje. Aj vernostný program Sphere sa chce pripojiť k iniciatíve globálnej udržateľnosti a vytvoriť tak lepší život pre každého z nás. Chceme, aby naše podnikanie bolo zodpovedné, a aby všetky naše činnosti prispievali ku zlepšeniu vztahov v spoločnosti aj vzťahu k životnému prostrediu.

Ďalšie inšpirácie zo Sphere pre život

EKO TOPÁNKY

Životné prostredie, a teda ani planéta, nie sú v najlepšom čase. Spoločnosť Ekotopánky sa aktívne podieľa na zvyšovaní povedomia a spájaní síl s cieľom zabezpečiť lepšiu budúcnosť. Pracujú na tom prostredníctvom ponuky výrobkov od značiek, ktoré svoju environmentálnu filozofiu preklopili do svojich výrobných procesov.
Ekológia a udržateľnosť sú piliermi ich filozofie, preto v tejto ponuke nájdeš iba vysoko kvalitné výrobky vyrobené výlučne z prírodných materiálov pomocou výrobných procesov šetrných k životnému prostrediu. Pevne veríme, že ak spoločne vykročíme zelenou cestou, vybudujeme tým zelenú budúcnosť aj tých najmenších.

Čítať viac

Prírodná kozmetika Mylo

Prednedávnom sme okrajovo načali tému ekológie a udržateľného životného štýlu. Dnes budeme pokračovať na tému prírodnej kozmetiky. Vo Sphere sa snažíme podporovať aj lokálnych podnikateľov. Hovorí sa, že ak podporujete malý biznis, podporujete sen. Jedným konkrétnym splneným snom je aj značka Mylo.

Čítať viac

Fast Fashion

Pojem Fast Fashion v poslednej dobe ostro rezonuje v spoločnosti. Prostredníctvom sociálnych sietí na tento nechvályhodný fenomén už dlhší čas upozorňujú aktivisti a blogeri. V obchodných Fast Fashion reťazcoch sa kolekcie obmieňajú každý týždeň. Čo je moderné dnes, nemusí byť zajtra. Každý trend z dielne veľkých módnych domov sa stal vďaka tzv. rýchlej móde dostupným pre každého.

Čítať viac